2018. április 3., kedd

Húsvéti sárgatúró torta II.


Hozzávalók:

A torta-alaphoz: 
  • 10 db tojás
  • 7 dl tiszta (szűrt) ivóvíz
  • 1 rúd vanília
  • 1 csipet só (ízlés szerint)
  • 1 mokkáskanálnyi Stevia
A legvégén:
  • 1 csomag (20g) étkezési zselatin por*
Ízesítéshez:
  • 15 dkg vaj
  • 20 dkg PorXukor0 (por-eritrit) 
  • ízlés szerint még némi Stevia
  • 1-2 bio-citrom reszelt héja 
  • 1-2 bio-citrom leve 
  • 1 teáskanál vanília kivonat vagy narancslikőr
  • -esetleg mazsola-
Díszítéshez választható:
  • idénygyümölcsök: eper, áfonya, málna, ribizli, stb.
  • déligyümölcsük: banán- és kiviszeletek,  ananász-, narancs-karikák, stb.
  • aszalványok:  mazsola, papaya, alma, szilva, barack stb. (esetleg aprítva)
  • Csokiöntet: kakaó + porXukor0 + langyos kókuszzsír
  • Paleoós csokireszelék, kókuszreszelék

Elkészítés:  

1. 
A vanília rúddal, sóval, Steviával felforraltam a vizet...

Közben a 10 tojást feltörtem egy tálban és összehabartam.














A forrásban lévő vízből előbb kihalásztam a vaníliát, majd beleöntöttem a tojáslét és állandó kevergetés közben
egy rövid ideig főztem, amíg összecsomósodott

2.
Átszűrtem,










és a túró részét még melegen ízesítettem az apróra vágott vajjal, PorXukor0-al, reszelt citromhéjjal, a citrom leszűrt levével és a kikapart vaníliabéllel.

Botmixerrel összedolgoztam krémesre, tettem még bele vaníliát és egy kevés Steviát.

3. 
A leszűrésből maradt, langyos tojásos léből egy keveset átöntöttem egy tálba, a tetejére szórtam egyenletesen a zselatint, amit magára hagytam, amíg megszívja magát (így nem lesz csomós).


A többi lét visszatettem főni és amikor már forró(!) volt, ráöntöttem az elázott zselatinra és összehabartam.





4.
A két masszát összeöntöttem és egyenletesen összedolgoztam (ha valaki mazsolát szeretne bele tenni, akkor azt most a legvégén, az utolsó kavarásoknál tegye).


5. 
Egy kibélelt, kivajazott, tortaformába töltöttem és miután kihűlt, beraktam a hűtőszekrénybe egy éjszakára kocsonyásodni.










Másnap kizsaluztam, tálcára csúsztattam, díszítettem.


Szépen lehetett szeletelni.














*én "HorváthRozit" használok, a többivel nem jutok semmire...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése