2017. március 21., kedd

Párolt vöröskáposzta




Sült húsok mellé könnyű, finom köret.

Lehet készíteni hagymás alappal is, akkor karakteresebb ízű.
De almával készítve (sokan úgy szeretik!) már nem paleó, mert a gyümölcsök csak nyers állapotukban fogyasztva egészségesek! Hőkezelés alatt lecsökken a vitamintartalmuk és kiszabadul a bennük lévő cukor, ami gyorsan meglódítja a vércukor szintet.
Így igen kérdésessé válik a gyümölcs egészségre gyakorolt, pozitívnak hitt hatása.


Hozzávalók:

  • egy kis fej vöröskáposzta
  • 2 evőkanál méz (karamellnek)
  • Mangalica- vagy Kókuszzsír 
  • késhegynyi Stevia (v.1-2 kanál Eritrit)
  • só, őrölt bors, kömény
  • egy evőkanál ecet (vagy citromlé)
  • kevéske vörösbor (az alkohol elpárolódik belőle)


Elkészítés:

A káposztát vékonyan leszeleteltem  (besózni nem kell!)




A zsírban megkaramellizáltam a mézet
 














majd rátettem a káposztát, átpirítottam, megfűszereztem:

bors, kömény, só, Stevia, pici víz, hogy ne égjen le



Egy ideig fedő alatt pároltam
(gyakran megkevertem)





Később hozzáöntöttem az ecetet, a bort  

















majd fedő nélkül zsírjára sütöttem




6 megjegyzés:

  1. Kedves Anna! Tetszik ez a vöröskáposzta, köszönöm! Régen kísérleteztem vele, kemény maradt - amit máshol ettem, az meg zsíros-olajos volt nagyon. Megpróbálom.
    Évekkel ezelőtt a tökfélék aszalásáról cseréltünk üzenetet, ha jól emlékszem. Nemrég a Facebookon, Szójapácban Blog nevű oldal aug. 4-i bejegyzésében találtam erről egy rövid videót meg további oldalakra is eljutottam. Érdekes volt számomra, inkább csak néprajzi-történeti szempontból, ez afféle kedvtelés nálam. Minden jót kívánok Neked és a Tiéidnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fedő alatt párold több ideig, meg puhítja a bor is. Mi nem eszünk rizst meg effélét, helyette meleg köretnek nagyon jó ez a káposzta...
      Megnézem, amit írtál... Én tavaly óta minden "tésztaféléhez" cukkini lisztet használok. Bevált! Se glutén, se szénhidrát, nyugodtan falhatjuk a töklekváros/tojástúrós/csokoládés sütiket, paleocsintákat! :)

      Törlés
    2. Köszönöm! Az ecetet nem mertem rátenni a párolás elején, mert régen úgy tudtuk, hogy az ecet megkeményíti a zöldségeket. A szénhidrátcsökkentés nálam is folyik, megnézem újra a rég olvasott receptjeidet.

      Törlés
    3. Igazad is van, mi is úgy csináltuk mindig, csak itt nem részleteztem eléggé...
      Köszönöm, javítom!

      Törlés
  2. A cukkini-palacsintákhoz és más találékonyságokhoz megint kedvet kaptam, köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Hagyaték:
    https://www.youtube.com/watch?v=mxA5jf9Dbwg

    VálaszTörlés