2012. február 19., vasárnap

Brassói

PALEOLIT
BRASSÓI APRÓ-PECSENYE

"Nem azért születtünk csúcsragadozónak, hogy zöldségen éljünk!"...









Hozzávalók:
  • 2 szelet mangalica szalonna
  • 0,5 kg színhús (pl. sertés, pulyka, nyuszi...)
  • Só, bors, fokhagyma
  • Víz (vagy az ízletesség kedvéért bor - az alkohol úgyis elpárolog!)
  • 2 fej vöröshagyma
  • Szezámliszt
  • Liba- (vagy kókusz-) zsír
Elkészítés:
  • A 2 szelet mangalica szalonnát  feldaraboltam és kiolvasztottam (vigyázat, gyorsan füstöl!)
  • A húst felkockáztam, és a forró zsírban kissé megpirítottam,
  • Sóval, borssal ízesítettem, és egy kevés vízzel vagy borral,
  • fedő alatt addig pároltam, amíg meg nem puhult




Amikor már puha, akkor néhány gerezd apróra vágott fokhagymát kevertem közé, és zsírjára sütöttem


    közben:


      2 fej vöröshagymát felkarikáztam, 
      beleforgattam szezámlisztbe és 

        forró kókuszzsírban ropogósra sült






      A hagymákat kiszedtem papírtörlőre, 
      ami a felesleges zsiradékot felszívta




        A ropogós szalma-hagymát a sült hús tetejére szórva tálalom

          Céklával, fejes salátával, 
          vagy sok csemege- (nyáron kovászos) uborkával nagyon finom.


          Nincsenek megjegyzések:

          Megjegyzés küldése