2011. április 10., vasárnap

Nagyböjt 5. vasárnapja - RAKOTT KEL





Még két hét Húsvétig. 

Elkészültünk a Húsvéti Gyertyatartóval.

***

A nagyböjt folyamán a reggeli kávéhoz felhasznált tojások héját rendszeresen kimostam, kiszárítottam és összegyűjtöttem. 
A hétvégi órákon ezzel dolgoztunk, kisebb darabokra tördeltük 
és kis szalmakoszorúkra ragasztottuk fel. 

Így készültek el a húsvéti ajtó-kopogtatók 
vagy a gyertyagyűrűk az ünnepi gyertyához. 
** **


Vasárnap dolgozom, de szombat este csináltam egy nagy adag





RAKOTT KEL -t


Hozzávalók: 
  • Egy kisebb fej kelkáposzta
  • fél kg darált hús
  • 1 fej hagyma
  • 1 kanál zsír
  • só, bors, pirospaprika, Vega-mix
  • 3 tojás sárgája

Elkészítés:


A kelkáposztát széles csíkokra daraboltam és forrásban lévő sós vízben kissé előfőztem. Tésztaszűrő tálba kiszedtem és hagytam lecsöpögni.


Közben a hagymát felkockáztam, a zsiradékon megfuttattam és a darált húsból meg a fűszerekből kevés vízzel finom pörköltet készítettem.






Félig kész állapotban szűrőkanállal kiszedtem a pörköltből a husi nagy részét, egy tálban elhabartam a három tojás sárgájával és egy kevés szafttal.

A sütő tálba leraktam egy sor párolt kelkáposzta csíkot, erre rétegeztem a húsos keveréket, amit befedtem a maradék káposztával. A tetejére daraboltam egy pici, 2 dkg-os vajat , és
a sütőben, 180 fokon 20percig sütöttem. 



A végén rövid ideig bekapcsoltam rá a grill funkciót, hogy gusztusos szép színe legyen.






útra is csomagoltam
hidegen is finom volt



jutott belőle még a fagyasztóba is, olyan nagy adag lett.

A szaftos pörköltmaradékból, zöldségekkel felturbózva, 
hamis-gulyásleves készült.



 ***
ezt a koszorút V. Nagy Katalin készítette. 
** ** A többi (az oldal alján):
http://napra-forg.blogspot.com/2011/04/formakoteszeti-stilusu-kompoziciok.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése