2015. július 22., szerda

Hamis almás / cukkini pite 2.

...a tökpite javított változata...














Hozzávalók:

          A tésztához:

  • 20 dkg darált dió
         vagy 20 dkg : kókuszreszelék+darált mandula+némi mandulaliszt 
  • 10 dkg Xukor0 (eritrit)
  • 4 tojás fehérje
  • szódabikarbóna, 
  • 2 ek citromlé
  • 1 csipetnyi só
.
         A töltelékhez: 
  • 1-2  nagyobb cukkini       
                                      
  • 10 dkg Xukor0 (eritrit)
  • 2 kk. Stevia
  • 4 kk őrölt fahéj
  • 2-2 citrom leve 
  • egy kevés ivóvíz*
  • 2 kanál mandulaliszt
Elkészítés:




a tészta hozzávalóit jól összekevertem és egy kivajazott sütőformában a kétharmadát egyenletesen elterítettem







előmelegített sütőben 180 fokon 10 percig elősütöttem





a cukkiniket lehámoztam,



nagy-lyukú almareszelőn lereszeltem






a  Steviával,  citromlével, némi vízzel megpároltam,
/csak első rottyanásig, nehogy elfőjön/





 leszűrtem, kinyomkodtam,




majd óvatosan összekevertem
a mandulaliszttel, xukorral, fahéjjal, két citrom levével



és a sütemény tetején elterítettem









a megmaradt nyers tésztából, egy kilyukasztott fóliazacskóval

rácsot nyomtam a tetejére








 és 15 percre visszatettem sülni.













2012. július 25.


Tojáshab is jöhet a tetejére:



4 tojásfehérjéhez
/először kemény habbá verjük/ +
6 ek. PorXukor0 (őrölt eritrit)
és pár csepp citromlé






A készre sütött forró tésztán egyenletesen elterítettem az édes habot, majd visszatettem a meleg sütőbe, először 150 fokra, amíg picit színt kapott, majd 75 fokon, résnyire nyitott sütőajtó mellett ropogósra szárítottam /a habot!/ további kb. két órán keresztül. (Alatta a tészta attól még finom puha maradt! :)





2015. július
Sárga salátacukkiniből 


-Nem hámoztam meg, csak lereszeltem (a magbél nélkül)
-A tésztája kókuszreszelék-daráltmandula-mandulaliszt
-A rácsozás kicsit rusztikusra sikerült... :
-Az egyszerűség kedvéért csatos tortaformában sütöttem



















 A legfinomabb még langyosan fogyasztva
/Egy egyszerű hús- vagy gulyás leves-el együtt komplett ebéd/


"Alma"-ivólé
Cukkini-juice

Egy "Névtelen"-ségbe burkolózó kedves hozzászóló tanácsára a lecsöpögtetett, majd fahéjjal, Xukorral, citrommal (csipet sóval), pár szem szegfűszeggel utánízesített, majd átszűrt cukkini főzőléből hamis almaitalt ("kompótlét") kevertem.
Alapos behűtés után, némi ellenérzéssel ugyan, de hősiesen megkóstoltam...








Jelentem:
iható, sőt finom!




Gabi szerint naaggyon finom: 
"fenséges"
:)



* Megjegyezném, hogy sose csapvizet használjunk, még a főzéshez se (ki tudja, milyen kiszűrhetetlen, oldott kémiai- v. gyógyszermaradványok vannak benne, a klóros fertőtlenítőről nem is beszélve!), inkább megbízható palackozott ásványvizet. Vagy ha megoldható, egy csapra szerelt víztisztító-szűrő nagy szolgálatot tehet a háztartás egészséges folyadékellátásához.



2 megjegyzés:

  1. Múlt télen mirelit gyalult tökből készítettem. Ugyanilyen tuti!
    Olyat kell keresni, amiben a kaprot különcsomagolják.
    Szűrőben kiolvasztottam, lecsepegtettem, és beízesítve, főzés nélkül került az elősütött alapra.

    VálaszTörlés