2013. január 2., szerda

Kocsonya





Régi magyar hagyomány szerint újév első napján 
disznóhúst kell enni, mert az kitúrja az évre a szerencsét... 

A kocsonyát előre el lehetett készíteni, hogy a vendéget, 
az újév köszöntőt meg lehessen kínálni.



 Hozzávalók:

  • kocsonyahús:    
          (disznófül, -farok, -csülök, -köröm, -bőr,  stb)
  • egy kevés füstölt hús
  • félbe vágott hagyma (1db), -fokhagyma (sok)
  • csöves (erős)paprika, ételízesítő

Elkészítés:

A kocsonyahúst megtisztítottam, megmostam és a hozzávalókkal együtt hideg vízben föltettem főni. 

A forrás kezdetétől kislángon, lassan főztem addig, amíg a csonttól elválik a hús. 



Majd leszűrtem, a levet kitettem a hidegre megdermedni, hogy a zsírt könnyen le  tudjam szedni egyben a tetejéről.




 
közben a húst kicsontoztam és szétraktam tálkákba.



 

A zsírtalanított levet újra fölforraltam, egy kevés hideg vizet löttyintettem rá, hogy tisztuljon, majd feltöltöttem a tálkákat.





 

Amikor megdermedt, tányérra borítva tálaltam








  






Egyikből paleós torta lett






1 megjegyzés: