2013. március 20., szerda

Húsvéti napkalács


Mint nagyon sok jó dolog, ez is a véletlen találmánya.


Így tavasz felé néha igen ízetlen a sütőtök. Kidobni nem akartam, próbáltam, mit lehetne vele kezdeni, ha már megsütöttem. 





Tojással, xukorral, kevés darált dióval mikróban **
sikerült egy kuglóf-szerű cipócskát készíteni, 
ami finom, lakodalmas kalácsra emlékeztető ízű lett...



A többszörösen javított változata jól helyettesítheti idén 
a húsvéti kalácsot

 

Hozzávalók: 


  • 15 dkg pürésített sült sütőtök
  • 1 egész tojás +1 tojás sárgája
  • 2-3 evőkanál mandulaliszt 
  • 10 dkg darált mandula
  • 1dl olvasztott kókusszír
  • 1 ek. lenmagolaj
  • 1 ek Xukor0 (elhagyható)
  • 1 ek citromlé
  • só, vanília (aroma), szódabikarbóna (v. sütőpor),



Elkészítés:

a sült tök szeleteket villával szétnyomkodtam. 
A püréhez hozzákevertem a mandulalisztet 
és hagytam egy fél óráig állni.


majd hozzáadtam a tojásokat, vaníliát, Xukrot, sót, olajat, sütőport,  
a darált mandulát, végül a citromlét









Nem volt fonottkalács-sütőformám, ezért fagylaltos kanállal gombócokat raktam a tésztából lazán egymás mellé, majd fölé 



Mikróban 3X3 perc (750watton), plusz 10 perc a grill alatt,
készre sütöttem. ** 



Egyéb variációk képekben: 
















******




















 
Megjegyzés:
*Kicsit kóstolgatni kell, hogy eltaláljuk a só, a xukor mennyiségét (arányát), a harmonikus kalács ízt. 
A vanília fontos, nem lehet elhagyni!  

**forró, előmelegített sütőben, 30-40 perc alatt (160 fokon) is megsül

2 megjegyzés:

  1. Köszi, jó ötlet. Nekem ezek a sütőtökös sütik mindig puhák maradnak belül. Gondolom, mandulaliszt-arány kérdése, de eddig még nem sikerült. Na majd a recepted alapján megpróbálom:)

    VálaszTörlés
  2. Valóban kicsit ruganyos marad a belseje, de csak ha sütőben sütöm. Azért vettem le a hőfokot aránylag alacsonyra és sokáig hagytam senyvedni bent.
    A mikrós, az tuti jó. Ekkora adagot 3X4 percig a legmagasabb fokozaton, majd csak a grill alatt pirosra sütöttem. (bal alsó kép)
    Lehet, hogy ennél maradok, még ha talán kicsit necces is a tojás miatt...

    VálaszTörlés