2014. március 7., péntek

Rakott krumplitök


A lefagyasztott, elősütött hasáb tök-ből nem csak rósejbni, hanem egyéb, burgonyát helyettesítő étel is készülhet.  (***)
Mivel most hús/kolbász- mentesen készítettem, nemcsak magában fogyasztható, de sült húsok mellé köretnek is jó.






Hozzávalók: 
  • elősütött hasábtök
  • főtt tojások
  • kókuszzsír
  • tojássárgája
  • citromlé, só
  • szalonna

 a mirelit hasábtököt kiolvasztottam



a tojásokat  fölszeleteltem és

ezeket egymásra rétegeztem,

megsóztam,




rétegenként meglocsoltam
tojássárgája+egy kevés citromlé+olvasztott kókuszzsír+só
"majommézzel" , ami a tejfölt hivatott helyettesíteni
























letakartam szalonna szeletkékkel és



a sütőben ropogósra sütöttem














variálhatjuk sonkával, kolbásszal, hagymával, fokhagymával, csilivel, főtt zöldségekkel (brokkoli, karfiol), stb -ízlés szerint



Megjegyzés:
(***)
Annak idején, még nyáron, a sütőtököt féléretten, zölden szedtem le, szeleteltem, kókuszzsírban elősütöttem és tettem a mélyhűtőbe. Így esélye sem volt megédesedni!
Ezért alkalmas a krumpli helyettesítésére.
Érett sütőtökkel ne próbálkozzunk, mert nemcsak hogy édes, de határozott, karakteres illata is van!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése