2015. május 2., szombat

Káposztás "paszuly" paleoósan

Ez egy észak-magyarországi népi étel.
A száraz babból készült levesbe savanyú káposztát főznek, 
a könnyebb emészthetőség és az ízhatás kedvéért. 

Igen finom étel, de a bab miatt nem paleó.




A húgom ötlete volt, hogy ha a gesztenyepürében a gesztenyét
néha babbal helyettesítik,
akkor ez talán fordítva is működik





Kipróbáltuk!
Bevált!



Hozzávalók: 
  • Savanyú káposzta
  • zsír
  • hagyma
  • gesztenye
  • só, pirospaprika, köménymag, bors, babérlevél
  • víz (vagy sonkalé)
  • esetleg pár karika kolbász

Elkészítés: 

A hagymát apróra vágtam, zsíron megpároltam, 
rátettem a kimosott káposztát, a fűszereket, a kolbászt, 
felöntöttem vízzel és félig megfőztem.









Az előfőzött* egész gesztenyét
leszűrtem és hozzákevertem




 és készre főztem





Vigyázat,
a gesztenye könnyen szétesik!



Az eredeti ételt sem kell berántani, mert a bab megsűríti 
A gesztenye is hasonlóan működik.


/ám 1-2 főtt tojássárgájával még tetszés szerint besűríthető/

Megjegyzés:
A gesztenye aránylag magas szénhidrát tartalmát a savanyú káposzta nagyon alacsony Ch-ja jól ellensúlyozza.  A fermentált (magas) rosttartalom pedig az egészséges emésztést segíti elő
És ráadásul nagyon finom!!!

*
Előfőzött, dobozos gesztenye készen is kapható... 
A nyers, tisztított gesztenyét is beletehetjük közvetlenül a félkész levesbe, és addig főzzük tovább, míg mind megpuhul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése