2013. július 27., szombat

Húsos-gombás répaspagetti

/Bolonyai jellegű/


Hozzávalók:
  • 4-6 szál sárgarépa
  • 30 dkg darált pörkölt 
  • 4 fej gomba
  • 1 hagyma apróra vágva
  • 1 kanál zsír
  • fűszerek (kakukkfű, bors, só, pici stevia )
  • paradicsomlé (vagy konzerv)
  • 10 dkg reszelt kemény, érett sajt
Elkészítés: 

A megtisztított répákat spagetti -csíkokra vágtam














sós vízben megfőztem, leszűrtem és 
egy fél kanál zsíron megforgattam,

Az apróra vágott  gombát a hozzávalókkal összepároltam...

........
 
A jénai tál aljára került a sárgarépa




második rétegnek a fagyasztóból kivett darált pörkölt, 
erre a paradicsomos gombaszósz 











A tetejére a sajtreszelék





forró sütőben pirosra sütöttem




















4 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon jók a receptjeid, szívesen kipróbálom én is őket. :) Egyúttal kérek Tőled valamit: Javítds ki légyszíves a blogod címét! Nem "paleolid", hanem "paleolit". Sok sikert!
    Gizi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Aranyos vagy!!!! :-))
      De sajnos paleolid = paleó szerinti! Nem vállalom a közösséget azokkal, akik kompótoznak, lekvároznak, gyümölcsöt sütnek/főznek, zaboznak, mézeznek, paleókenyéren meg mag"tejeken" élnek, krumplit, rizst fogyasztanak... stb. Ezek szerintem elsősorban egészségtelenek, 's ha nem, akkor majomkodás és önbecsapás.
      A paleoid jobb lenne? Arra szívesen megváltoztatom.
      Üdvözöllek szeretettel: Anna

      Törlés
    2. Bocs, nem tudtam, hogy így kell megkülönböztetni a kompromisszumok nélküli paleot a többitől! Azt hittem csak elírtad. :))) Mivel Szendi Gábor és Mezei Elmira is a paleolit kifejezést használja mindenütt, azt hittem az a helyes. :( /Úgy tudom ők sem hívei a kompromisszumoknak./ De, mindegy is, hogy minek nevezzük, akkor is tetszik a blogod és a receptjeid. Sokat tanultam belőle. Csakazértis sok sikert a továbbiakhoz! :)))
      Gizi

      Törlés
    3. Nem kell bocsánatot kérned, ez az én hülyeségem csupán! Régebben néha vitatkoztam, még Elmirával is, ma már túlléptem ezen és úgy csinálom, ahogy Gábor könyvei alapján jónak gondolom. A paleónak Gábor szerint is sokféle változata van... Ha beírtok a mikró vagy valami alapanyag ellen, szívesen korrigálok, hogy még korrektebb recepteket írhassak. Egyébként meg megoldásokat keresek lekvárra, tésztára, túróra, hőkezelt gyümölcsök helyettesítésére...

      Törlés