2013. július 10., szerda

Zöldség spiralizáló














Spagetti csíkokra répát, zellert, retket, petrezselyemgyökeret karalábét, uborkát, céklát, cukkinit, sőt almát is vághatok vele. Másik feltéttel (kel)káposztát, pórét, hagymát,  jégsalátát szeletelhetek...


Már régóta szerettem volna venni egyet, 
de nálunk eddig sehol nem lehetett kapni.

Pár kép a fölhasználásról:

Kiváló a zöldfélék gusztusos tálalásához





1. retek...














                                           2. uborka...

         

                                                           3. hagyma...

ilyen volt...
























ilyen lett !






4. sárgarépa nyersen













utána 
sós vízben megfőztem
 

 xukrozott  mákkal, dióval
mákos (répa)laska






             édesen->
darált pörkölthússal, gombával, 
parmezánnal, (paradicsomszósszal)
répaspagetti 











<- sósan










5. zeller














A zeller 
nagyon gyorsan szétfő!

Ha cérnametélt szerűen szeretnénk használni, akkor forrásban lévő sós vízben csak egyet rottyan


majd

  
leszűrjük és külön tálaljuk 
azért, hogy álltában, a levesnek 
ne legyen tőle nagyon erős íze.



6.
A húsleveshez a leveszöldséget is így készítettem elő.
(sárgarépa, karalábé, zeller, petrezselyemgyökér, -levél)


Érdekes és finom lett


 

Rögtön nem hiányzott senkinek 
belőle a levestészta!



És így a petrezselyem gyökér is mind elfogyott!


7. az almát















aszalás előtt szeltem fel, 







 citromos vízben megfürdettem,











sütőpapíron elterítve 
hamar megaszalódott a napon



8. káposzta...







salátának vagy pároltkáposztának

9. tökgyalulás...

tökfőzeléknek























 











A masina kezelése könnyű, folyó csapvíz alatt egy perc 
alatt elmosogatható, utána pedig csak röpke 10 percig tart, 
míg kapkodva, foggal és körömmel, bal kézzel ügyetlenkedve nyomókötést raksz a jobb gyűrűsujjad végére!
Utóbbi esemény elkerülése érdekében javaslom 
a mosogató kefe rendszeres beüzemelését!


okos ember a más kárán tanul! (a buta a sajátján...:)

14 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. itt:
      Biobolt: XI.Budapest, Andor utca 25/B
      06(1)-204-4180

      Törlés
    2. itt egy kis szakirodalom:

      http://juicers.hu/lurch-spiralozo-video/

      http://juicers.hu/category/termekek/egyeb-keszulekek/spirulizer-spiral-vago/

      Törlés
  2. De jó, nagyon irigykedem most!! Valami hasonlóm van, Rotato peels és álló... valamihez járt, azt hiszem a szárítóval együtt adták ajándékba, még a BNV-n. De szerintem most próbáltam ki először, ahogy megláttam a képeket. meg se közelíti, nem hámoz, hanem csak körbefut, vájatokat csinál. Utána néztem a youtube-n, de az enyém mégsem úgy működik, sehogy.... vagy én vagyok tök béna...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rotato peels és zöldséghámozó... az sem rossz...
      írd be a Googliba, nézd meg a képeket...

      http://www.dhgate.com/product/rotato-express-stainless-steel-electric-peeler/165906725.html

      Törlés
  3. Az enyém ugyanilyen, csak nem elektromos, csak rovátkol, abból a piros csőrből kellene kijönni az anyagnak. Már az elején eldugul, valami primitív anyagnak látszik. Van egy jó kis "Apple -Peller" almahámozóm / is, eddig csak almára használtam, sajnos a puha állagú gyümiket szétnyomja, folyik a leve. Ubit is szétnyomja.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Felhívtam a boltot, jövő héten jön új szállítmány, megint lehet majd kapni. Hoznak sokat, 3 színben... (Német, fönt a link).
      Nagyon bevált nekem, most a cukkini eltevésnél is jól tudom használni. Meg napon aszalom a régi almákat, így felspirálozva gyorsan kész van.!
      Ha beruháznál rá, szerintem ne vegyél kínait...

      Törlés
  4. Milyen üzletben lehet ilyet kapni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. itt:
      Biobolt: XI.Budapest, Andor utca 25/B
      tel.: 06(1)-204-4180

      http://juicers.hu/category/termekek/egyeb-keszulekek/spirulizer-spiral-vago/

      Webshop: megrendeled, elküldik, ha nem tudsz odamenni.

      Törlés
  5. Szia Anna! Nagyon szeretnék egy ilyenre beruházni. a webshoban uj modellek is vannak, amik kicsit drágábbak..Neked melyik változat van meg? Érdemes az új-ak közul választani? Az egyik julienne-re is tud vágni, a másik meg burgonyát fűz fel pácikára :D ...

    VálaszTörlés
  6. Küldd a linket, mert nem találom...
    Julienne-t ez is vág, meg szeletel, a pálcikás burgonya aranyos lehet, de elképzelhető, hogy ezt is tudja, még nem próbáltam... (a burgonya nálunk mellőzve van), küldj róla linket, megmondom...
    Amikor én vettem, akkor ez az egyféle volt csak. A tolókaros. A többit hirdeti, de nem találok ábrát róla. Talán telefonon többet tudhatsz meg...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megkérdeztem!
      A pálcikás minden tud, amit a régi, csak pluszban a pálcikára fűzést is. De nincs róla képük, ígérték, hogy alkalomadtán fölteszik...

      Törlés
  7. Az árlistában láttam meg, hogy többféle létezik. Itt már más modell az ami juliennre vág, és az drágább kicsit..Neked ez van meg akkor, ugy-e?

    http://juicers.hu/category/keszulek-arak/

    VálaszTörlés
  8. Nem, nekem a legolcsóbb van!
    A julienne-re vágós, az ehhez egy kézi kiegészítő! Az enyém tud egy vastagabb és egy vékonyabb spirált vágni és szeletelni.
    A pálcikás krumpli is tudja ezeket a maga specialitásán túl...

    Az a pár ezer forint többlet még egy lehetőség az alapfunkciókon túl.

    VálaszTörlés