2015. június 16., kedd

Tökfőzelék



Hidegen és melegen is finom.
Megosztó étel, 
csak nagyon szeretni vagy csak nagyon utálni lehet!

Hozzávalók:
  • gyalult spárgatök
  • 1 cs. kapor
  • 1 kanál ecet
  • kókuszzsír
  • szezámliszt (v. zöldbanán liszt)
  • tojás (-sárgája)
  • ghee (v. kókuszzsír)
  • só, Stevia (Xukor0),

Elkészítés:

A legyalult tököt*** megsóztam, és tettem rá egy kanál ecetet



A lisztből kókuszzsíron világos rántást készítettem,
megszórtam egy késhegynyi pirospaprikával,
fölöntöttem egy kevés ivóvízzel és a tököt beleraktam.














Tettem hozzá kaprot, Steviás Xukor0-t.

(nyugodtan meg lehet keverni, mert az ecet miatt nem fő szét és ezért nem is törik össze)

Rövid forrás után, mikor megpuhult, elzártam és behabartam:









  olvasztott ghee + tojássárgájából készült majonézzel.


Még egyet ízesítettem rajta (só, xukor, ecet...)
és tálaltam



















Én üresen szeretem
de otthon frissen sült -sal ettük



nyári melegben hidegen is üdítő 




***
Spiralizálóval is lehet tököt gyalulni:

egészben meghámoztam
közben néha a magházat kikapartam









és legyalultam...

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése