2011. január 3., hétfő

-Újév első napja- MÁKOS CSÍK



A néphagyomány szerint ami az év első napján történik, az lesz a jellemző az egész évre.
Az első napon disznóhúst kell enni, mert a disznó kitúrja a szerencsét. 
És lencsét, hogy sok pénzünk legyen az év folyamán. 

A disznóval semmi baj! Teljesen paleo minden porcikája. A lencse azonban az összes többi hüvelyessel együtt "tiltott gyümölcs". Mondhatnám ellenjavallt! Persze a paleo nem vallás, lehetne néha kivételt tenni, mégis úgy gondoltam, hogy keressünk helyette valami más, megnyugtató megoldást...

Első tétel, hogy "nem szolgálhattok egyszerre az Istennek és a mammonnak" Ez az intelem a Bibliában van, és érdemes megfogadni.(..a Mammon az ókorban a pénz istene volt... -vagyis: ne hajtsd babonásan a meggazdagodást! )
A másik, hogy azért mégis találjunk a lencse helyettesítésére valami más, hasonló hagyományos hírértékkel bíró dolgot. A hal persze jó lenne, mert sok pénze van, de alkalmatlan erre a feladatra, mert elúsztatja a szerencsét! Más pénzformájú, kerek, ehető, paleo termés nem jutott az eszembe. Ellenben, ha nem is a gazdagsággal, de legalább is a bőséggel kapcsolatosan igen. 

Ezért elővettem a mákos recepteket és a mákos csík mellett döntöttem. 
Az éjféli korhelykáposzta maradékát is felokosítottam némi maradék főtt csülökkel és egy kis friss fokhagymával. Ha már nem lehetünk gazdagok, éljünk bőségben és szerencsében! És egészségben !

Utóbbiról a paleolit étrendünk gondoskodik majd az év folyamán.

MÁKOS CSÍK


Mivel főtt tésztát nem eszünk a glutén miatt, ezért felszabdalt gyümölcslap csíkokból készítettem.


Hozzávalók (2 laphoz):
  • 1 banán
  • 3 alma
  • pici só
Ízesítés:

  • darált mák (máskor -dió vagy -mandula stb)
  • kevés gyümölcslé v. lekvár

Elkészítés:

A banánokat és az almákat meghámozzuk,  turmix gépben pépesítjük, szilikon lapon elterítjük és aszalógépben vagy légkeveréses sütőben, aszaló fokozaton - lappá szárítjuk. (ha sütő, akkor az ajtó résnyire legyen nyitva!)

 
A gyümölcslapokat már ősz óta aszalom  mindenféle megmaradt gyümölcsből. A mélyhűtő felső polcán, sütőpapírok között szépen eláll.
 





Csak ki kellett venni és összeállítani:
  
A lapot gőz fölött megpuhítottam, tiszta konyhai ollóval csíkokra vágtam. 
 










Egy kevés, forró, citromos vízzel meglocsoltam, hogy puha maradjon, és darált mákkal bőven megszórtam.
 






Boldog Paleós Új Évet Kívánunk Mindenkinek!


 

 

 

 

PBÚÉK!

 

 

 

 

 

 

A mák-házikókat  nyáron Szabó Gabriellával 

és a balett tábor kis résztvevőivel készítettük...

 

 

 

 

 

gyümölcslap aszalásról bővebben :  gittarawfood.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése