2014. április 20., vasárnap

Húsvéti Madártej,


természetesen tej, cukor és lisztféleségek nélkül!


Bármikor elkövethető az év folyamán**, de én most speciálisan, a 6 tojásból készített sárgatúró-m lecsepegtetése során visszamaradt, (kb. 4 dl) vizes-vajas-tojásos lét hasznosítottam így.
Sajnáltam elönteni ezt a fehérjedús, félzsíros levet, ami a színétől eltekintve, igencsak hasonlított a tejhez.

Visszatettem főni
... 





közben 3 tojás fehérjét felvertem habbá,








vizezett kanállal, a fövő lébe, nagy  galuskákat szaggattam


megforgattam, majd amikor megkeményedett,







 szűrőkanállal tálba szedtem




A tojássárgákat 3 kanál Xukor0-al (+ vaníliával) kikevertem és a maradék lében elkeverve óvatosan, gőz fölött felfőztem...


Ráöntöttem a kemény habokra,




hűtőben jól lehűtöttem





mentával, csokival díszítettem és tálaltam


megjegyzés:
**
4 dl víz + vanília + Xukor0 + 2 dkg vajzsír az alapja,
ezzel lehet helyettesíteni a fent jelzett tojásos lét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése