2012. január 29., vasárnap

Gombapörkölt













Hozzávalók: 
  • egy fej hagyma
  • 10 közepes méretű gomba
  • egy kanál libazsír
  • só, bors, pici kakukkfű
 Elkészítés:




A hagymát apróra vágtam
és a zsíron megpároltam,





a gombát fölszeleteltem és rátettem,



összekevertem, sóztam, borsoztam, kevés kakukkfűvel meghintettem és a fedő alatt rotyogott pár percig,

majd a fedőt levéve pároltam, míg beszívta a levét és kicsit lepirult.



tojásos tojásnokedli-vel, cékla salátával tálaltam.



Gombapaprikásnak is készíthető:




 
egy tojás sárgáját 1 kanál vízzel és
1 dkg lágy vajjal elhabarunk, majd a kész gombapörkölthöz keverjük, párszor megkavarjuk és kiegészítésként egy kevés citromlét (lime) csorgatunk rá.





Sült hús mellé kiváló köretnek




A maradékból egy gyors Gombaleves készíthető

4 megjegyzés:

  1. Szia Anna!
    Te használsz néha vajat? Vagy milyen vajról van szó, lehet, hogy ghee?...
    Köszönöm,
    Edit

    VálaszTörlés
  2. Szia Edit! Leginkább kókuszvajat használok (Royal green), néha ghee-t. De ha tejes-tejszínes-tejfölös ízt akarok kicsikarni az ételből, akkor igazi teavajat. Vigyázok, megnézem, hogy ne legyen benne lágyító, mert akkor inkább már margarinnak számít. Az az elenyészően kevés tejfehérje, ami benne maradt, nem aggaszt. De a ghee is "tejes" ízű, ha mellőznéd a vajat.
    Régen magam "köpültem" házi tejszínből, ma már inkább megveszem... olyan keveset használok, hogy nem éri meg vele pancsolni.

    VálaszTörlés
  3. Oh, kókuszvajról még nem hallottam :O ..-Csak a kókuszzsírról..vagyis azt használom is! Gondolom csak paleoboltokban v. netrol elérhető, csakugy , mint a ghee, ugy-e? Akkor használom a teavajat, ahol a receptjeidben látom, ha nem akkora gáz! :)
    Edit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyanarról beszélünk, csak a jobb minőségű kókuszzsírt hívom vajnak. Nem azt rakom a fritőzbe, hanem az olcsóbbat. Van olyan (szűz)kókuszvaj, aminek kókusz illata van, az pl. nagyon finom csokikrémnek... A biobolt.e-tar.hu netes áruházból veszem, de biztosan lehet több helyen is kapni...
      Egyáltalán nem gáz normál, jó minőségű vajat használni. Ha esetleg gondod van vele, tedd be a vajat a sütőbe egy edényben és kicsit süsd át, majd öntsd le a tetejéről a tiszta gheet. Úgy is jó!

      Törlés