2012. július 13., péntek

Mákosrészta



  

MW bejegyzése a Paleovitalon: “Ma egy ihlet hatására csináltam ezt. És a homlokomra csaptam: “Hogy ez nekem eddig nem jutott eszembe!”  Pedig annyira magától értetődő…:) Annyira, hogy lehet, nincs is helye egy recept blogon, hiszen igazából nem is egy recept. De hátha másnak sem jut eszébe… így rád bízom, mit csinálsz vele.
A lényeg, hogy annyira szeretem a mákos tésztát, de sosem vettem rá magam, hogy tésztát bütyköljek.
És mivel ma bolognai spagetti volt (répából), desszertnek megpróbáltam ezt: a répaspagettire rászórtam egy kis darált mákot és xukrot. Ennyi volt az egész:) Az eredmény? Nem lehet megkülönböztetni az igazi mákos tésztától!:) Illetve annyiban, hogy nem fekszi meg a gyomrot. De ugyanolyan finom, sőt…”

 “Répatészta”
vagyis Részta!




Én is megcsináltam,


bár nem tudtam olyan szép csíkokat vágni a répából... 




A megtisztított sárgarépát julienne-re vágtam (géppel)






Sós vízben puhára főztem, leszűrtem,

kevés kókuszzsíron megforgattam





frissen darált, xukrozott mákkal megszórtam




2017. szeptember:


Lehet kapni újabban színes répát, ami a bordótól a fehérig számtalan színben fordul elő. Az íze megegyezik a sárgarépával.
Most kipróbáltam a fehéret, hiszen az a megszokott dolog, hogy a mákos tészta általában fehér tésztából készül. 


spiralizálóval fölvágtam












sós vízben megfőztem, kókuszzsíron megforgattam




















Xukor0 + hagyományosan darált mák keverékével megszórtam








A föltaláló /MW/ megjegyzése:

A répához a párolásnál lehet tenni még gyömbérport, borsot, fokhagymát is, ettől pikáns íze lesz. És nekem ghível (vajjal) készítve az igazi.
Diósan is isteni!


Nemcsak édesen, de sósan is elkészíthető




Darált pörkölttel, gombával, parmezán sajttal,
paradicsomszósszal jól helyettesíti a húsos makarónit

2 megjegyzés:

  1. Imádom!:) Még ma is, ha édességre vágyom, ezt készítem el (már én is csak zöldséghámozóval, "szélesmetéltre" vágva).
    A répához a párolásnál lehet tenni még gyömbérport, borsot, fokhagymát is, ettől pikáns íze lesz. És nekem ghível (vajjal) készítve az igazi.
    Diósan is isteni!
    Üdv,
    MW

    VálaszTörlés
  2. Azon gondolkodom mostanában, hogy ki kellene próbálni takarmányrépából is. Az ráadásul fehér, mint a tészta, bár még soha nem ettem, lehet, hogy kicsit édeskés, mint a cukorrépa... (végül is tesók!) Ha nem édes, akkor makaróninak is jó lehet...
    Ősszel megpróbálok szerezni. (ehető, régen főzeléket is csináltak belőle).

    VálaszTörlés