2012. július 18., szerda

töltött karalábé




Hozzávalók (személyenként): 
  • 2 zsenge, friss karalábé
  • 5 dkg darálthús 
  •  fél fej kisebb hagyma
  • 1 kanálnyi zsír
  • 1 tojás fehérje
  • só, bors, petrezselyemzöld, 


Elkészítés:



A hagymát apróra vágtam,
a serpenyőben a zsíron megüvegesítettem,
majd félretettem hűlni.


 



 közben









kivájtam a karalábék belsejét és sós vízben előfőztem.











a húst megdaráltam, hozzákevertem a hagymát a tojást 
a fűszereket, a karalábé apróra vágott zsenge leveleit, 
a petrezselyem zöldjét, 
és némi félfőtt aprólékot, hogy lazítsa a tölteléket











a keverékkel megtöltöttem
az átfőtt karalábékat,
az aprólékra állítottam, szalonna szelettel lefedtem,
és légkeveréses sütőben megsütöttem (kb. 50 perc).



























A karalábénál vigyázni kell, ne legyen fás*
mert kár vele ennyit dolgozni, ha utána ehetetlen a fele. 
Akkor inkább érdemes a zsenge részét felkockázni, 
és a többi hozzávalóval rakottan elkészíteni.




*
(a fás része jó ízt ad a húslevesnek, utána meg elcsipegetik a pipik)







2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet - és olyan jól írod le a recept(ek)et, minden fázisban lefényképezve, hogy szerintem nincs ember, aki elrontaná, ha követi a leírást. Nagyon tetszik itt minden! :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, örülök neki!
    Tudod, abból indulok ki, hogy én sem tudom követni az olyan leírásokat, amihez nincsenek képek, mivel erősen vizuális típus vagyok, és gondolom, még sokan vannak így vele...
    A fotózásról meg csak annyit, hogy mire minden a gépben van, addig a kaja elhűlt én pedig majd éhen haltam! :-))
    De attól még jó játék!

    VálaszTörlés